image_pdfimage_print

 

RODO nieruchomości

 

 

Od 25 maja obowiązuje ogólne rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych, szerzej znane pod skrótem RODO.

 

 

Zapraszamy na jedyne szkolenie w całości sprofilowane pod firmy zarządzające nieruchomościami:

„RODO dla zarządców nieruchomości”

Unijna reforma systemu ochrony danych osobowych –założenia, nowe uprawnienia i obowiązki, poprawne procedury i dokumentacja.

rodo zarządcy nieruchomości

Przedstawimy na nim podstawowe założenia unijnej reformy systemu ochrony danych osobowych, nowe instytucje, nowe prawa i obowiązki.

  • Nie będzie to kolejne szkolenie z gatunku „czytanie definicji”.
  • Znaczną część szkolenia poświęcimy na omówienie praktycznych aspektów wdrożenia RODO u zarządców i we wspólnotach mieszkaniowych.
  • Przedstawimy dokumenty do bezpośredniego zastosowania – wzory klauzul informacyjnych, przykładowe polityki, procedury wymagane przez RODO.
  • Przećwiczymy metody szacowania ryzyka zgodne z RODO, wskażemy jakie procedury powinien mieć opracowane zarządca nieruchomości, aby nie narazić się na odpowiedzialność administracyjną, karną lub cywilną.

wzory dokumentów RODO

Omawiane na szkoleniu wzory dokumentów kursanci otrzymują także w wersji elektronicznej (edytowalne pliki *.docx). 


Szkolenia dla zarządców przeprowadzone do tej pory to m.in.:

Katowice – 29 maja, 20 i 22 czerwca, 6 listopada

Jesteś zainteresowany szkoleniem albo indywidulanym wdrożenim RODO?

Zadzwoń lub napisz.


szkolenie RODO

 

Program szkolenia

  1. Dane osobowe – co to jest? Dlaczego je chronimy?
  • Pojęcie i kategorie danych osobowych
  • Krótka historia – skąd pomysł na ochronę danych osobowych?
  1. RODO – rewolucja czy ewolucja? Szansa czy utrudnianie życia?
  • RODO a ustawodawstwo polskie (bezpośrednie stosowanie)
  • Dlaczego rozporządzenie a nie dyrektywa?
  • Jednolite zasady ochrony w całej UE (i nie tylko)
  • RODO – podstawowe założenia (zmiana podejścia do ochrony danych):

– Zasada rozliczalności

– Podejście oparte na ryzyku (risk-based approach)

– Domyślna ochrona danych (privacy by default)

– Ochrona danych na etapie projektowania (privacy by design)

  • Prawa osób, których dane są przetwarzane:

– Prawo dostępu

– Prawo do sprostowania

– Prawo sprzeciwu

– Prawo do zapomnienia

– Prawo do przenoszenia danych

  • Pseudonimizacja, anonimizacja, profilowanie, powierzenie przetwarzania, zgłaszanie naruszeń
  • Wspólnota jako Administrator, Zarządca jako Administrator i Podmiot Przetwarzający
  • Kiedy należy powołać Inspektora Ochrony Danych?
  1. Porównanie obowiązków wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych z 1997 r. z RODO i z nową ustawą o ochronie danych z 10 maja 2018 r.:
  • Rola i założenia nowej ustawy o ochronie danych osobowych
  • Nowy organ nadzorczy – Urząd Ochrony Danych Osobowych
  • Kontrole
  • Kary i ich nakładanie
  • Nowy rodzaj powództwa cywilnego – powtórka z rozrywki?
  1. Jak wdrożyć RODO w firmach zarządzających nieruchomościami i we wspólnotach mieszkaniowych? Omówienie procedur i dokumentacji zgodnej z RODO (sformatowanych pod zarządców nieruchomości i wspólnoty mieszkaniowe), czyli m.in. jak po 25 maja 2018 r. przetwarzać dane zgodnie z prawem, jak podpisywać umowy o administrowanie, o zarządzanie, jak przygotować się na nowe żądania klientów, jak uniknąć kar, jak zabezpieczać dane osobowe w firmie i we wspólnotach mieszkaniowych, jak poprawnie korzystać z monitoringu wizyjnego).
  • Etapy wdrożenia RODO
  • Audyt wewnętrzny
  • Szacowanie ryzyka
  • Zabezpieczenie danych w firmie (zasada czystego biurka, czystego ekranu, polityka kluczy, zmiana haseł, zabezpieczenie komputerów i smatfonów, kopie zapasowe, szyfrowanie itd.)
  • Polityka ochrony danych osobowych
  • Rejestr czynności przetwarzania, rejestr kategorii czynności przetwarzania
  • Przykładowe klauzule informacyjne i przykładowe klauzule zgód
  • Rejestry: upoważnień, naruszeń itd.
  • Procedury (m.in. reagowania na naruszenie, przekazania danych, odpowiedzi na sprzeciw, odpowiedzi na żądanie dostępu)
  • Umowa powierzenia – współpraca z dostawcami oprogramowania (np. CRM-y dla zarządców, programy do obsługi wspólnot mieszkaniowych), hosting, przechowywanie danych w chmurze, obsługa księgowa, firmy zewnętrzne w obsłudze wspólnot (przeglądy okresowe itp.), dostęp członków wspólnoty do danych osobowych.

25 maja br. ostatecznie na terenie Polski weszło w życie ogólne rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych, szerzej znane pod skrótem RODO. Jednodniowe szkolenie obejmuje omówienie podstawowych założeń unijnej reformy ochrony danych osobowych, ale przede wszystkim przedstawia narzędzia dla zarządców nieruchomości pomocne w poprawnym wdrożeniu RODO. Na oferowanym przeze mnie szkoleniu przedstawię podstawowe założenia unijnej reformy systemu ochrony danych osobowych, nowe instytucje, nowe prawa i obowiązki.

  • Nie jest to kolejne szkolenie z gatunku „czytanie definicji”.
  • Znaczną część czasu szkolenia poświęcam na omówienie praktycznych aspektów wdrożenia RODO w firmach zarządzającymi nieruchomościami.
  • Przedstawiam dokumenty do bezpośredniego zastosowania przez zarządcę nieruchomości – wzory klauzul informacyjnych, przykładowe polityki, procedury wymagane przez RODO.
  • Omawiam etapy wdrożenia RODO, wskazuję jakie procedury powinni mieć opracowane zarządcy nieruchomości i wspólnoty mieszkaniowe, aby nie narazić się na odpowiedzialność administracyjną, karną lub cywilną.

Omawiane na szkoleniu wzory dokumentów kursanci otrzymują także w wersji elektronicznej (edytowalne pliki *.docx).

wzory dokumentów RODO

 

 Pobierz program

Prowadzący: 

Rafał Szczeponek - szkolenia nieruchomościRafał Szczeponek

Prawnik, pośrednik w obrocie nieruchomościami, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W 2006 r. uzyskał licencję zawodową pośrednika w obrocie nieruchomościami nr 5913 w Ministerstwie Budownictwa. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w dziale ekspansji dużej sieci dyskontowej, kancelariach prawniczych i biurach nieruchomości na Śląsku. Od 2006 roku prowadzi własne biuro nieruchomości w Katowicach. W ramach projektu Szkola.Nieruchomosc.Pl prowadzi kursy licencyjne i wewnętrzne szkolenia dla biur nieruchomości (w tym dla sieci franczyzowych). Nagrodzony brązowym medalem „Pro Aequo Et Bono” za szczególne zasługi dla polskiego rynku nieruchomości. Uczestnik prac legislacyjnych nad ustawami regulującymi rynek nieruchomości.

Słuchacz studiów podyplomowych „Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie – Inspektor ochrony danych” w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (studia prowadzone we współpracy z  Generalnym  Inspektorem  Ochrony Danych Osobowych oraz z Krajowym Stowarzyszeniem  Ochrony Informacji Niejawnych), członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych.

Publikuje w branżowych wydawnictwach. Miłośnik dobrego kina i muzyki rockowej.


Terminy w ustaleniu

 


Płatności zapewnia:

Akceptuję
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.